Hopelijk houdt de minster haar woord en voeren ze een grondige haalbaarheidsstudie uit waarbij de buurtbewoners en landbouwers betrokken worden! Het zal tijdens zo’n studie snel duidelijk worden dat de Godsbergskouter geen geschikte locatie is! Ze zullen ook snel beseffen dat het stadsbestuur van Geraardsbergen geen betrouwbare partner is!
Het zal dus wellicht niet meer voor deze maand zijn dat de beslissing valt, maar dat is niet zo erg. Liever dat ze het grondig onderzoeken en dat ze kunnen vaststellen dat Aalter dé ideale locatie is!
Volgens de minister van Defensie zal er voor Geraardsbergen een grondige haalbaarheidsstudie gebeuren. Het vermoeden bestaat dat voor deze studie het stadsbestuur van Geraardsbergen en Solva zal aangesproken worden. De landbouwers en de buurtbewoners die vertegenwoordigd zijn in het actiecomité Reddegodsbergkouter zijn voor het stadsbestuur niet bepaald de partij met wie ze in gesprek zullen/willen gaan. Het stadsbestuur zal zich vermoedelijk enkel richten tot de dorpsraden. Maar laten we positief zijn en toch hopen dat ook het actiecomité zal betrokken worden. Of zal het stadsbestuur op de ingeslagen weg van de “discretie” verder gaan en daardoor nogmaals bewijzen dat ze geen betrouwbare partner zijn. In haar tussenkomst spreekt de minister ook over de toegankelijkheid voor zware voertuigen. Deze zware voertuigen zullen mogelijks ook gebruikt worden om te oefenen op het oefenterrein met schietstand. In de reactie van het stadsbestuur m.b.t. de gevaren van de hogedruk gasleiding staat dat een landbouwvoertuig evenveel weegt als een militair voertuig. Een tractor weegt gemiddeld gezien tussen de 4000 en de 10.000 kg. De zware legervoertuigen (zie mil.be – strategisch partnerschap CAMO) zoals de pantservoertuigen Griffon (24.500 kg) en de nieuwe verkennings- en gevechtsvoertuigen Jaguar (25.000 kg) zijn dus 2,5 keer zwaarder dan de zwaarste tractoren.
Laat ons hopen dat het gezond verstand de bovenhand haalt en defensie de gelden zal beheren als een goede huisvader en beseffen dat Aalter de ideale oplossing is voor het kwartier van de toekomst.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok
Hopelijk houdt de minster haar woord en voeren ze een grondige haalbaarheidsstudie uit waarbij de buurtbewoners en landbouwers betrokken worden! Het zal tijdens zo’n studie snel duidelijk worden dat de Godsbergskouter geen geschikte locatie is! Ze zullen ook snel beseffen dat het stadsbestuur van Geraardsbergen geen betrouwbare partner is!
Het zal dus wellicht niet meer voor deze maand zijn dat de beslissing valt, maar dat is niet zo erg. Liever dat ze het grondig onderzoeken en dat ze kunnen vaststellen dat Aalter dé ideale locatie is!
Volgens de minister van Defensie zal er voor Geraardsbergen een grondige haalbaarheidsstudie gebeuren. Het vermoeden bestaat dat voor deze studie het stadsbestuur van Geraardsbergen en Solva zal aangesproken worden. De landbouwers en de buurtbewoners die vertegenwoordigd zijn in het actiecomité Reddegodsbergkouter zijn voor het stadsbestuur niet bepaald de partij met wie ze in gesprek zullen/willen gaan. Het stadsbestuur zal zich vermoedelijk enkel richten tot de dorpsraden. Maar laten we positief zijn en toch hopen dat ook het actiecomité zal betrokken worden. Of zal het stadsbestuur op de ingeslagen weg van de “discretie” verder gaan en daardoor nogmaals bewijzen dat ze geen betrouwbare partner zijn. In haar tussenkomst spreekt de minister ook over de toegankelijkheid voor zware voertuigen. Deze zware voertuigen zullen mogelijks ook gebruikt worden om te oefenen op het oefenterrein met schietstand. In de reactie van het stadsbestuur m.b.t. de gevaren van de hogedruk gasleiding staat dat een landbouwvoertuig evenveel weegt als een militair voertuig. Een tractor weegt gemiddeld gezien tussen de 4000 en de 10.000 kg. De zware legervoertuigen (zie mil.be – strategisch partnerschap CAMO) zoals de pantservoertuigen Griffon (24.500 kg) en de nieuwe verkennings- en gevechtsvoertuigen Jaguar (25.000 kg) zijn dus 2,5 keer zwaarder dan de zwaarste tractoren.
Laat ons hopen dat het gezond verstand de bovenhand haalt en defensie de gelden zal beheren als een goede huisvader en beseffen dat Aalter de ideale oplossing is voor het kwartier van de toekomst.